فافا دانلود
با ما بروز باشید

سامسونگ در نمایشگاه CES تبلت‌های غول پیکری را معرفی کرد که به صفحه نمایش‌های 12.2 اینچی مجهز بودند. اینگونه که به نظر می‌آید سامسونگ می‌خواهد تبلت‌های خود را افزایش داده و تنوع آن‌ها را بیشتر کند.

 

به گزارش جی اس ام، در کنفرانسی که سامسونگ برای ارائه گزارش مالی خود برگزار کرده بود، اعلام شد که سامسونگ قصد دارد تا تبلت‌هایی با صفحه نمایش بزرگ تری را در سال 2014 ارائه بازار کند. مدیر اجرایی سامسونگ در این کنفرانس گفته که در نمایشگاه CES 2014 سامسونگ خانواده جدیدی از تبلت‌های 12.2 اینچی خود را برای کسانی که به تبلت‌های با صفحه نمایش بزرگ برای انجام کارهای تجاری نیاز دارند معرفی کرد و در آینده نیز سامسونگ با می‌خواهد انواعی از تبلت‌ها از خانواده Galaxy Tabرا برای نیازهای مختلف معرفی کند.

 

 

سامسونگ در سال گذشته در زمینه گوشی‌های موبایل بهترین جایگاه را داشت و با تولید گوشی‌های مختلف در مدل‌ها و قیمت‌های گوناگون توانست جایگاه خود را به عنوان بزرگترین گوشی ساز دنیا حفظ کند، اما چیزی که مشخص است این است که سامسونگ به دنبال به دست آوردن رتبه اول در دنیای تبلت‌ها است، جایگاهی که در حال حاضر متعلق به اپل است و اپل تا این زمان آن را به خوبی حفظ کرده است.

 

در زمینه فبلت‌ها نیز سامسونگ می‌خواهد تا انواعی از این فبلت‌های خود را با صفحه نمایش 5 تا 6 اینچ به دنیای موبایل وارد کرده و جایگاه بسیار خوبی را که در حال حاضر در اختیار دارد مستحکم‌تر کند.

 

مدیر اجرایی سامسونگ گفته که سامسونگ در سال 2011 با تولید اولین فبلت گلکسی نوت و با ارتقاء ویژگی‌های قلم و مولتی ویندو این گوشی توانسته به عنوان پادشاه دنیای فبلت‌ها خود را به همه ثابت کند.

 

منبع: BGR





ارسال توسط مهدی مهرنوش

گزارش جدید گارتنر نشان می دهد که اپل و سامسونگ بزرگترین خریداران تراشه در سال 2013 بوده­اند. این دو کمپانی 53.7 میلیارد دلار از نیمه­هادی­های سال گذشته را خریداری کرده­اند که تا 7 میلیارد یا 15.2% بیشتر از رقم سال 2012 می­باشد.

 

به گزارش جی اس ام، به طور کلی اپل و سامسونگ 17% از کل فروش تراشه در سال 2013 را در اختیار دارند که این آمار از خرید آنها در سال 2012 که معادل 12% از کل فروش تراشه در آن سال بوده نیز بالاتر رفته است. در واقع 3 سال متوالی است که این دو رقیب سرسخت در صدر لیست خریداران تراشه می­باشند. به گفته ماساتسون یاماجی تحلیلگر تحقیقات اصلی در گارتنر اعداد و ارقام نشان­ می­دهند که چرا خرید تراشه اپل و سامسونگ پیامدهای قیمت­گذاری برای کل این صنعت را به همراه دارد.

 

 

ماساتسون یاماجی تحلیلگر گارتنر همچنین اشاره می­کند که سامسونگ و اپل سه سال پی­در­پی است که در جدول مصرف نیمه­هادی، با سهم خود از طرح کل بازار موجود(TAM)  که از 12% در سال 2012 به 17% در سال 2013 افزایش یافته است، در صدر قرار گرفته­اند. این افزایش به طور کاملاً واضحی نشان­دهنده این است که در سه سال گذشته چطور حضور این دو کمپانی گسترش پیدا کرده و پررنگ­تر شده است و چرا تصمیمات آنها پیامدهای تکنولوژی و قیمت­گذاری برای کل صنعت نیمه­هادی را در پی دارد.

 

Lenovo تولید کننده چینی، به لطف تولید PC و گوشی­های هوشمند خود در چین به جایگاه چهارم در لیست 10 خریدار نیمه­هادی برتر نقل مکان کرد. همچنین Huawei برای اولین بار در این لیست جایگاهی برای خود پیدا کرد. 10 خرید برتر 114 میلیارد دلار از ارزش سیلیکون در سال گذشته، و تا 36٪ از درآمد شرکت تولید­کننده نیمه­هادی است که این به ترتیب 105 میلیارد دلار و 35 % بیشتر از سال 2012 بوده است.

 

 

گارتنر رشد تولید کنندگان چینی که منجر به تقاضای بیشتر آنها برای نیمه­هادی­ها می­شود را پیش­بینی می­کند. انتظار می رود که این شرکت­ها کسب و کار خود را نه تنها در چین، بلکه در بازارهای در حال ظهور مانند امریکای لاتین و آفریقا نیز افزایش دهند. اما به گفته گارتنرتولید­کنندگان نیمه­هادی زمان دشواری را پشت سر می­گذارند، چراکه محبوبیت گوشی­های هوشمند و تبلت­ها توجه عموم مردم را به جای استفاده از کامپیوترهای شخصی به طرف آنها جلب کرده است. مقدار سیلیکونی که در گوشی­های هوشمند یا تبلت­ها استفاده می­شود از مقداری که در کامپیوترهای شخصی استفاده می­شود به مراتب کمتر است که این امر به میزان تقاضا برای نیمه­هادی­ها صدمه می­زند .

 

منبع: digitimes





ارسال توسط مهدی مهرنوش

در نهایت سامسونگ به تمام شایعات در مورد سیستم عامل جدید تیزن تیر خلاص را زد و به زودی شاهد حضور این سیستم عامل نوپا در گوشی‌های موبایل خواهیم بود.


به گزارش جی اس ام، سامسونگ برای برگزاری مراسمی در مورد سیستم عامل تیزن در نمایشگاه MWC 2014 دعوتنامه‌های خود را ارسال کرده است که در آن می‌خواهد دیوایسی مجهز به سیستم عامل تیزن را نمایش بدهد. این مراسم در بارسلون در هتل آرت، در روز 23 فوریه (4اسفند) برگزار خواهد شد و نمایندگانی از اپراتورهای بزرگی مانند NTT Docomo، SK Telecom، KT Corporation و LG U+ نیز حضور خواهند داشت.

 

سامسونگ در نمایشگاه CES بسیار ساکت بود و به نظر می‌آید که در نمایشگاه MWC حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، با هم به انتظار می‌نشینیم تا ببینیم این غول بزرگ دنیای تکنولوژی این‌بار چه چیز جدیدی را به نمایش خواهد گذاشت.

 

 

منبع: GSMArena





ارسال توسط مهدی مهرنوش

روز گذشته 30 امین سال تولد Mac بود، در راستای این موضوع تیم کوک مدیر عامل اپل با شبکه آمریکاییABC یک مصاحبه را برگزار کرد.

 

به گزارش جی اس ام، در این مصاحبه تیم کوک به صورت رسمی تایید کرد که مرکز اپل در آریزونا برای تولید شیشه‌های سفیر که در نسل‌های آینده دیوایس‌های اپل استفاده می‌شوند آماده می‌شود. اما در این مصاحبه او اشاره نکرد که از این شیشه‌ها در چه محصولاتی استفاده خواهند کرد، خبرنگار این مصاحبه به طور مستقیم از تیم کوک سوال کرده بود که این شیشه سفیر در فبلت آیفون استفاده خواهند شد؟ و تیم کوک در پاسخ گفته بود که "نمی‌تواند در این مورد صحبت کند."

 

همچنین تیم کوک بعضی از اطلاعات شخصی خود را نیز ارائه کرد و گفته که در روز بین 700 تا 800 ایمیل که از طرف مشتریان اپل ارسال می‌شود را می‌خواند. او اشاره کرده که مردم غافلگیر شدن را دوست دارند به همین دلیل اپل برای معرفی محصولات خودش سطح بالایی از امنیت را اعمال می کند تا هیچ مشخصاتی از محصولاتش تا زمانی که معرفی نشده‌اند به بیرون درز نکند.

 

 

در این مصاحبه حس شوخ طبعی تیم کوک نیز گل کرده بود، او به این سوال خبرنگار که آیا این شیشه‌های سفیر در ساعت اپل استفاده خواهند شد؟ پاسخ داده که "این شیشه‌ها در تولید حلقه استفاده می‌شوند."

 

اپل همیشه به غافلگیر و انقلاب به پا کردن در دنیای تکنولوژی مشهور بوده است (لااقل در زمان استیو جابز که اینگونه بود)، اکنون باید ببینم که سال 2014 نیز اپل می‌تواند همه را غافلگیر کند یا خیر؟ شما در این مورد چه فکر می‌کنید؟

 

منبع: bgr





ارسال توسط مهدی مهرنوش

در مورد گوشی نوکیا که سیستم عامل اندروید را بر روی خود خواهد داشت صحبت کردیم، بر طبق شایعات متوجه شدیم که نام این گوشی Normandy خواهد بود. خیلی‌ها که به نوکیا تعصب دارند و تمایل دارند گوشی آن‌ها نوکیا باشد منتظر هستند تا یک گوشی را ببینند که سخت افزار آن را نوکیا و نرم افزار آن را گوگل ساخته باشد.

 

به گزارش جی اس ام، اکنون نوکیا یک دعتونامه برای خبرنگاران ارسال کرده و اعلام کرده که در روز 5 اسفند در نمایشگاه MWC قصد برگزاری مراسمی را در بارسلون دارد. در این دعوتنامه نوکیا از خبرنگاران خواسته که در زیر یک درخت پر رمز و راز جمع شوند.

 

خبرنگار TheVerge از یک منبع داخلی نوکیا شنیده است که گوشی نورمندی نوکیا در نمایشگاه MWCمعرفی خواهد شد و همانطور که دعوتنامه را می‌بینید تم سبز رنگ و برگ درختان می‌توانند ما را به یاد اندروید بیاندازند.

 

اما همچنان نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که در این مراسم نوکیا با سیستم عامل اندروید را خواهیم دید، شاید مانند سال قبل نوکیا یک گوشی لومیای جدید را به همراه گوشی‌های آشای جدید خودش را معرفی کند، احتمال اینکه نوکیا یک سرویس مربوط به خودش مانند یک برنامه نقشه جدید را معرفی کند وجود دارد.

 

به هر حال نورمندی معرفی شود و یا معرفی نشود، جی اس ام مراسم MWC 2014 را به طور کامل پوشش خبری خواهد داد، با ما همراه باشید تا ببینیم در این نمایشگاه چه رویدادهایی رخ خواهند داد.

 

 

منبع: androidauthority

 





ارسال توسط مهدی مهرنوش

این روزها شایعات،اطلاعاتی که بیرون درز پیدا کرده و خبرهای تایید نشده بسیاری درباره Galaxy S5 و جانشینی جدید برای HTC One که به زودی ارائه خواهند شد،برای جلب توجه بیشتر مردم در حال رقابت با یکدیگر می باشند.در اینجا به دو ایده کلی که بر اساس اطلاعات موجود از M8  و S5 وجود دارد می‌پردازیم.

 

 

HTC M8

 Galaxy S5

به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...

ارسال توسط مهدی مهرنوش

به خاطر دارید که گفتیم گوشی گلکسی نوت ۳ سامسونگ به عنوان گوشی مخصوص المپیک انتخاب شده بود.

 

به گزارش جی اس ام، امروز سامسونگ نسخه المپیک این گوشی را معرفی کرد، اما در حال حاضر تنها در کشور هلند ارائه شده و در مورد ارائه جهانی آن صحبتی نشده است.

 

نسخه المپیک گلکسی نوت 3 با نسخه معمولی آن هیچ تفاوتی ندارد اما در یک پکیج مخصوص که برای بازی‌های المپیک است به فروش می‌رسد. محتویات این پکیج بلیطی برای تماشای بازی اسکیت روی یخ در آمستردام و یک کاور مخصوص برای گوشی است.

 

خریداران این نسخه همچنین این شانس را دارند تا برای پکیجی مخصوص برای تماشای المپیک زمستانی که در روسیه برگزار می‌شود را برنده شوند.

 

به این علت که می‌دانسیتم این گوشی مخصوص بازی‌های المپیک شده است چندان از معرفی این نسخه تعجب نکردیم، اما بهتر است بدانید که به هر کدام از ورزشکاران که در این المپیک شرکت می کنند یک گلکسی نوت 3 مخصوص المپیک دریافت خواهند کرد.

 

 

منبع: phonearena





ارسال توسط مهدی مهرنوش

گوشی Xperia Z Ultra چیزی بیشتر از یک گوشی است و اندازه بزرگ آن باعث می‌شود که به همین راحتی نتوانیم آن را یک گوشی و یا حتی یک فبلت نام گذاری کنیم. به نظر می‌آید که سونی نیز این موضوع را متوجه شده و تصمیم گرفته تا نسخه Wi-Fi این محصول را برای رقابت با تبلت‌ها عرضه کند.

 

به گزارش جی اس ام، سونی در ژاپن نسخه بدون پشتیبانی از امواج رادیویی Xperia Z Ultra که همان نسخه Wi-Fi نام دارد را معرفی کرد. این محصول در حقیقت همان Xperia Z Ultra است که از سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند.

 

با اینکه این محصول دیگر از سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند اما هنوز قیمت بالای خودش را از دست نداده است، نسخه Wi-Fi این گوشی با قیمت 497 دلار در ژاپن به فروش می‌رسد که از آی‌پد مینی نیز گرانتر است، اما امکان این وجود دارد که این فبلت در هنگام ارائه جهانی با قیمتی ارزان تر به فروش برسد.

 

 

نکسوس 7 در حال حاضر با قیمتی برابر 230 دلار به فروش می‌رسد اما کمی نامنصفانه است که بخواهیم این فبلت را با تبلت گوگل مقایسه کنیم زیرا تبلت گوگل از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند در عین حال که طراحی سونی زد اولترا بسیار بهتر از این تبلت گوگل است و پردازنده قوی تری در آن به کار رفته است.

 

این فبلت مانند نسخه سیم کارت خور، به صفحه نمایش 6.4 اینچی با کیفیت فول اچ دی، پردازنده 2.2 گیگاهرتزی، دوربین 8 مگاپیکسلی و ویژگی ضد آب بودن مجهز است.

 

اما جدا از تمام این مقایسه‌ها به نظر شما پردازنده قوی تر و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی می‌توانند دلیل خوبی برای پراخت مبلغی بسیار زیادتر باشند؟

 

منبع: androidauthority





ارسال توسط مهدی مهرنوش

سامسونگ طرح جدید پتنت برای گوشی‌های هوشمند بدون صفحه کلید را ارائه کرد. آیا این می‌تواند باGalaxy S5 مرتبط باشد؟

 

به گزارش جی اس ام، امروز سازمان ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا با یک طراحی پتنت سامسونگ (No.us D697,886 s) که نشانگر یک گوشی هوشمند بزرگ شبیه به Galaxy است و هیچ صفحه کلید سخت افزاری در جلوی آن وجود ندارد موافقت کرد. این طراحی پتنت جدید برای اولین بار در ماه ژوییه سال 2012 تنها کمی بعد از یک پتنت دیگر که توسط سامسونگ ثبت شده بود ارائه شد، و به گوشی بدون صفحه کلید دیگری (اما همچنان مشابه در برخی جنبه‌ها) مرتبط بود کرد،  پتنت قبلی ممکن بود به طراحی سامسونگ Galaxy S5 و یا Note 4 اشاره کند، همچنین پتنت جدید نیز می‌تواند به Galaxy S5 مرتبط باشد.

 

طرح های اولیه وجود از پتنت No.D697,886s، از وجود یک مستطیل مرموز در سمت راست بالای پشت دستگاه خبر می‌دهد که می‌تواند نقطه مناسبی برای قرار دادن اسکنر حساس به اثر انگشت باشد. از آنجایی که این روزها به گوش ما می‌رسد که این ویژگی به احتمال زیاد نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اندروید که پرچمدار سامسونگ خواهند بود را شامل می‌شود. پشت دستگاه نیز شامل یک دوربین همراه با فلاش و احتمالا یک بلندگو در قسمت پایین آن خواهد بود. همچنین یک سنسور جالب(البته به طور فرض یک سنسور، اما به طور حتم مشخص نیست) در قسمت بالای جلوی گوشی دیده می‌شود که در کنار چیزی که احتمالا دکمه خاموش و روشن کردن باشد و بالای دوربین جلویی قرار گرفته است (البته ممکن است که این سنسور تنها یک جک 3.5mm هدفون باشد). به طور کلی این دستگاه بی تردید حس Galaxyسامسونگ را القاء می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای عکس هلی بیشتر به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...

ارسال توسط مهدی مهرنوش

شما هم تصور می‌کنید که دنیای فبلت‌ها به زودی نابود خواهد شد و مفهوم این گجت بزرگ از بین خواهد رفت؟ اگر اینطور تصور می‌کنید باید بگوییم که کمالا در اشتباه هستید.

 

به گزارش جی اس ام، موسسه تحقیقاتی Juniper اعلام کرده که در سال 2018 تعداد 120 میلیون فبلت به فروش خواهد رسید. شاید این به نظر شما زیاد نباشد اما چیزی که اهمیت دارد این است که اگر این پیش بینی درست باشد رشد بسیار عظیمی را در فروش فبلت‌ها شاهد خواهیم بود. در سال گذشته تنها 20 میلیون از این نوع گجت به فروش رفته که بیشتر آن نیز مربوط به خانواده گلکسی نوت سامسونگ بوده است.

 

Juniper انتظار دارد که این رشد بالا در دنیای فبلت‌ها در آسیا و چین به علت علاقه دوستداران بازی موبایلی و کسانی که به مرور وب علاقه دارند انجام شود. این درخواست زیاد در دو بازار گوشی‌های رده بالا و رده پایین انجام خواهد شد.

 

 

این موسسه عقیده دارد که نبرد در این زمینه بین دو سیستم عامل اندروید و ویندوزفون خواهد بود و احتمال اینکه پای اپل نیز به این رقابت باز شود وجود دارد.

 

اگر شما به این موضوع شک دارید فقط کافی است که به چند سال قبل نگاه کنید که گوشی‌های با صفحه نمایش 4.3 اینچ مانند HTC HD2 به عنوان گوشی‌های بزرگ و غول پیکر شناخته می‌شدند در حالیکه اکنون گوشی‌های با صفحه نمایش 6.4 اینچ مانند Xperia Z Ultra به عنوان یک گوشی بزرگ شناخته می‌شوند و گوشی‌های 4.3 اینچ یک گوشی متعادل هستند.

 

منبع: bgr





ارسال توسط مهدی مهرنوش

از سال گذشته این موضوع که اپل ساعت هوشمند خود را معرفی خواهد کرد ذهن بسیاری را مشغول خود کرده و طرح‌های مفهومی زیادی از این ساعت منتشر شده است. اما اپل در طول این مدت هنوز اقدامی نکرده و حتی اعلام نکرده که شاید این ساعت را معرفی کند.

 

به گزارش جی اس ام، امروز طرحی مفهومی از این ساعت منتشر شده است که اگر اپل مانند این را تولید کنید در خرید آن هیچ درنگی نخواهیم کرد.

 

این طرح مفهومی در سانفرانسیسکو توسط Todd Hamilton ایجاد شده که نه تنها بسیار زیبا است، بلکه ساعتی بسیار کارآمد را نشان می‌دهد.

 

 

Hamilton گفته که می‌خواسته ساعتی را طراحی کند که از نظر ظاهر شبیه به دستبد نایک و در داخل خود رابط کاربری iOS7 را جای داده باشد.

 

قسمت جلویی این ساعت از صفحه نمایش خمیده ساخته شده و در قسمت سمت چپ آن تنها یک دکمه فیزیکی و در سمت راست آن نیز دو دکمه فیزیکی دیده می‌شود که برای کم و زیاد کردن صدا استفاده خواهند شد.

 

به نظر شما این طرح مفهومی می‌تواند مشتریان اپل را راضی نگه دارد؟ اگر اپل این ساعت یا بهتر بگوییم دستبند را تولید کند شما آن را خواهید خرید؟

 

منبع: thenextweb





ارسال توسط مهدی مهرنوش

اخبار و شایعات پیرامون گوشی گلکسی اس 5 هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و شایعات به سرعت در حال پیشرفت هستند. پیش از این بر طبق نظر یکی از مدیران سامسونگ گفته شده بود که سامسونگ این گوشی را در ماه مارس معرفی خواهد کرد، اما درست همان زمان مدیر عمال سامسونگ اعلام کرد که گوشی پرجمدار خودشان را در نمایشگاه MWC معرفی نخواهند کرد. اما امروز خبری از Eldar Murtazinرسیده است که سابقه خوبی در فاش کردن اصرار شرکت‌ها دارد.

 

به گزارش جی اس ام، این شخص اعلام کرده که سامسونگ گوشی گلکسی اس 5 خودش را در روز 23 فوریه (4 اسفند) معرفی خواهد کرد، این شخص سال گذشته زمان معرفی گلکسی اس 4 را به درستی اعلام کرده بود.

 

Eldar Murtazin ادعا کرده که سامسونگ قصد دارد گوشی گلکسی اس 5 خود را درست 1 روز پیش از شروع نمایشگاه MWC در مراسمی در بارسلون معرفی کند.

 

 

Murtazin همچنین اعلام کرده که سامسونگ این گوشی را در اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) روانه بازار فروش می‌کند.

 

بارها در مورد مشخصات احتمالی این گوشی که صفحه نمایش 5.2 اینچی با کیفیت بالا، پردازنده اسنپدراگون 805 و اگزینوس جدید سامسونگ و رم 4 گیگابایتی است صحبت کردیم اما تمام این موارد در حد شایعه هستند و برای آگاهی از صحت این موارد باید صبر کنیم. با جی اس ام همراه باشید تا در صورت تاییدیه رسمی و شاید شایعات بیشتر شما را از آن‌ها آگاه کنیم.

 

منبع: unwiredview

 





ارسال توسط مهدی مهرنوش

سال  ۲۰۱۴ است و این بدان معنی است که این سال جدید با بهترین و جدیدترین اندرویدیها همراه خواهد بود. نه تنها شایعات بسیاری در باره سامسونگ گلکسی اس ۵ شنیده می‌شود، بلکه درباره دستگاه‌هایی مانند HTC M8 و و اکنون در مورد پرچمدار بعدی سونی که نام Sirius را دارد نیز شایعاتی شنیده شده است. ما در حال حاضر شایعات زیادی را در مورد گلکسی اس 5 شنیده‌ایم اما امروز نوبت به یک پرچمدار جدید است.

 

به گزارش جی اس ام، گزارشی جدید از Xperia Blog منتشر شده است که جزئیاتی جدید از پرچمدار نسل آینده سونی را آشکار می‌کند. سونی D6503 با نام مستعار Sirius به پردازنده 2.3 گیگاهرتزی ساخت کوآلکام، پردازنده گرافیکی Adreno 330 و رم 3 گیگابایتی مجهز خواهد بود.

 

گفته می‌شود که دوربین این گوشی کیفیت 20.7 مگاپیکسل را داشته و صفحه نمایش آن نیز 5.2 با کیفیت1080p اینچ است، در حالی که سیستم عامل آن نیز اندروید 4.4  خواهد بود.

 

 به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...

ارسال توسط مهدی مهرنوش

در ابتدا  باید اشاره کنیم که این مطلب بر اساس Digitimes  که منبع چندان قابل اعتمادی نیست منتشر شده و تمام این اخبار در حال حاضر در حد یک شایعه هستند. چرا که منبع اصلی تامین کننده اطلاعات آن نامشخص است.

 

به گزارش جی اس ام، به گفته منبع ذکر شده ممکن است گوگل قصد داشته باشد برای ساختن Nexus 8 برای سال 2014 بازار تبلت 7 اینچی را کنار بگذارد.

 

ظاهرا گوگل برای  Nexus 7 امسال که ضعیف تر از حد انتظار بود به دنبال تقاضاهای بیشتری است و از آنجا که رقابت بین سایر دستگاه‌ها در بخش 7 اینچی بسیار زیاد است بنابراین گوگل نگرش خود را بر روی تبلت  8 اینچی متمرکز کرده است. منابع این احتمال را نمی‌دهند کهAsus   سفارشات نکسوس 8 را از دست بدهد، اما این مسئله نیز به طور حتم مشخص نیست. ما ابتدا باید بدانیم که چه شرکتی سفارشات را بعد از ماه فوریه (بهمن)خواهد داشت.علاوه بر این با توجه به منابع این امکان وجود دارد که گوگل بتواند از Inte Bag Trial-T برای  دستگاه ها استفاده کند در حالی که همچنان Qualcomm کنار گذاشته نخواهد شد.

 

 

تبلت های بسیاری در بخش 7 اینچی در حال رقابتند از جمله Nexus 7, Amazon kindle Fire,Samsung Galaxy Tab و بودجه های پیشنهادی بی شماری می‌توانید در Walmoot  پیدا کنید. رقابت در فضای 8 اینچی بسیار سبک تر و ساده تر است (چیزی که احتمالا Apple به هنگام طراحی iPad mini به آن پی برده بود).تنها انتخاب‌هایی که در فضای 8 اینچی داریم iPad mini ,Lg GPad 8.3 و سامسونگ Galaxy Tab8( که به زودی با Tab 8.4 جایگزین خواهد شد) می باشند.بنابراین چندان هم دور از امکان نیست که گوگل دست به چنین کاری بزند اما با این حال قبل از باور این خبر برای تاییدیه های بیشتر منتظر خواهیم بود.

 

منبع: phonearena





ارسال توسط مهدی مهرنوش

خیلی‌ها منتظر این خبر بودند، در سراسر دنیا افراد زیادی هستند که به دنبال بروز شدن گوشی سامسونگ خود به اندروید 4.4 هستند.

 

به گزارش جی اس ام، امروز سامسونگ در نهایت نسخه 4.4.2 را برای گوشی گلکسی نوت 3 (با کدN900) ارائه کرد. این بروزرسانی در حال حاضر تنها برای کشور روسیه ارائه شده است، اما به طور حتم تا چند روز آینده برای تمام دنیا ارائه خواهد شد.

 

طبق معمول کسانی که گوشی خود را به صورت قراردادی خریداری کرده‌اند باید بیشتر منتظر باشند. نسخه 4 هسته‌ای این گوشی با کد N9005 در هفته گذشته این بروزرسانی را دریافت کرده بود.

 

 

شما به طور حتم با امکانات اندروید 4.4 آشنایی دارید، اما اجازه دهید با هم نگاهی مختصر به امکانات این نسخه برای گلکسی نوت 3 بیاندازیم.

 

- تغییر ظاهر رابط کاربری یکی از بیشترین تغییرات را خواهد داشت.

- تغییر اساسی دیگر در صفحه اصلی است که سامسونگ میانبر دوربین را به این نقطه اضافه کرده است مانند گوشی‌های اپل، همچنین در هنگام پخش آهنگ کاور آلبوم به صورت تمام صفحه در صفحه قفل نمایش داده خواهد شد.

- صفحه کلید سامسونگ نیز برای تایپ در حالت افقی بهبود پیدا کرده و ظاهر آن دستخوش تغییراتی شده است.

- کارآیی نیز به لطف نسخه کیت کت بهبود پیدا خواهد کرد.

 

طبق روال گذشته در دو حالت می‌توانید گوشی خود را بروز کنید، اولین راه این است که گوشی را به رایانه و برنامه Kies متصل کنید، دومین و آسان ترین راه این است که از آدرس Settings > More > About Device > Software update > Update در گوشی خود بروزرسانی را دانلود و آن را نصب کنید.

 

منبع: androidauthority





ارسال توسط مهدی مهرنوش

گزارشی از خبرگزاری کره منتشر شده است که شایعه تولید ساعت هوشمند اپل را به واقعیت نزدیک تر کرده است.

 

 به گزارش جی اس ام، در این گزارش آمده که ال جی دیسپلی (LG Display) وظیفه‌ای جدید را دریافت کرده است و آن تولید صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل است. بر طبق این گزارش تولید انبوه صفحه نمایش‌های ساعت هوشمند اپل با نام iWatch در فاصله زمانی تیر تا شهریور انجام خواهد گرفت و تولید حدود 2 میلیون قطعه برای آن در نظر گرفته شده است.

 

این صفحه نمایش اندازه‌ای 1.52 اینچی خواهد داشت و از همان تکنولوژی که ال جی  در ساخت صفحه نمایش گوشی G Flex استفاده کرده بهره می‌برد. جنس این صفحه نمایش P-OLED یا همان Plastic-OLEDاست که این موضوع خمیده بودن صفحه نمایش ساعت اپل را تایید می‌کند.

 

 

باید اشاره کنیم که این موضوع کمی مشکوک است و شک و تردید را به همراه دارد، به خصوص که اگر بدانید منبع خبر بدون دلیل این خبر را از سایت خود برداشته است. اما در تاریخچه مرورگرها نسخه قابل مشاهده این خبر باقی مانده است.

 

سامسونگ نیز به زودی می‌خواهد نسل دوم ساعت هوشمند خود را معرفی کند، با این اوضاع به نظر می‌آید که نه تنها در زمینه دستیارهای صوتی رقابت بسیار سختی بین کمپانی‌ها وجود دارد، بلکه در زمینه محصولات پوشیدنی نیز این رقابت بالا گرفته است و یک دنیای جدید پیش روی کمپانی‌ها و خریداران قرار گرفته است، شما در صورت انتخاب محصولات پوشیدنی اپل را انتخاب می‌کنید یا به سراغ محصولات پوشیدنی سایر برندها خواهید رفت؟

 

منبع: phonearena

 





ارسال توسط مهدی مهرنوش

همانطور که گفتیم احتمال اینکه آیفون ۶ به صفحه نمایش بزرگتر مجهز باشد زیاد است، اکنون خبری از یک تحلیلگر چینی که شهرت بسیاری در پیش بینی موتورولا موتو ایکس داشته منتشر شده است.

 

به گزارش جی اس ام، این تحلیلگر عقیده دارد که اپل در مراسم WWDC یا همان کنگره توسعه دهندگان اپل، دو گوشی آیفون را معرفی خواهد کرد. گفته شده که اپل در ابتدا 2 تا 3 میلیون دستگاه از آیفون 6 را در ماه مه ارائه خواهد کرد که صفحه نمایشی 4.7 اینچی خواهد داشت و کیفیت آن مانند آیفون 4 اینچی 640×1136 پیکسل است.

 

نسخه دوم این گوشی صفحه نمایش 5.7 اینچی خواهد داشت و کیفیت آن نیز بیشتر است. پیش از این نیز در گزارشی که از دیسپلی سرچ منتشر کردیم گفتیم، آیفون 4.7 اینچی کیفیت تصویری برابر 720×1280 و آیفون 5.7 اینچی کیفیتی برابر 1080×1920 خواهد داشت.

 

هر دو آیفون احتمال زیاد در مراسم WWDC معرفی می‌شوند که در ماه ژوئن (خرداد) برگزار خواهد شد. سال گذشته اپل با معرفی دو مدل آیفون، ساختار شکنی کرد و احتمال دارد که در سال‌های آینده نیز شاهد معرفی چند آیفون مختلف در طول یک سال باشیم، درست مانند کاری که سامسونگ انجام می‌دهد و دو پرچمدار را در طول یکسال معرفی می‌کند.

 

 

انتظارها بر این است که آیفون 4.7 اینچی دوربینی 8 مگاپیکسلی در پشت خود داشته باشد و به تکنولوژیOIS و اندازه دهانه دیافراگم  f1/8 برای گرفتن عکس‌های با کیفیت خارق العاده مجهز باشد، برای درک این موضوع باید بدانید که اندازه دهانه دیافراگم گوشی آیفون 5s در حال حاضر f2/2 است.

 

شایعات مختلف زمان‌های گوناگونی را برای معرفی آیفون 6 ارائه می‌دهند اما همه آن‌ها بر این موضوع تاکید دارند که اپل دو نسخه آیفون یکی با صفحه نمایش 4.7 اینچ و یکی با صفحه نمایش 5.7 اینچ را ارائه خواهد کرد.

 

باید ببینیم که اپل به ساختارشکنی‌های خود ادامه خواهد داد و بر خلاف نظر استیو جابز که تنها اندازه مناسب گوشی موبایل 3.5 اینچ است، آیفون‌های بزرگ و بزرگ تر معرفی خواهد کرد یا خیر؟

 

منبع: unwiredview





ارسال توسط مهدی مهرنوش

دستیارهای صوتی به بخش ویژه‌ای از دنیای موبایل تبدیل شده‌اند و وسیله رقابتی برای کمپانی‌های موبایل ساز به حساب می‌آیند. مایکروسافت نیز خود را در این بازی جدا از دیگران نمی‌بیند و می‌خواهد حرفی برای گفتن در این زمینه داشته باشد.

 

به گزارش جی اس ام، امروز رئیس بخش تحقیقات مایکروسافت به بلومبرگ خبر داده که بخش عظیمی از بودجه و نیروی کار بخش تحقیق و توسعه مایکروسافت در حال خرج شدن برای توسعه یک دستیار صوتی است که بتواند به سوال "چرا" کاربران پاسخ دهد.

 

این کار بسیار سخت است زیرا در عوض جمع کردن یک سری جواب مشخص توسط دستیار صوتی از این سو و آن سو، باید آنالیز توسط دستیار صوتی مورد نظر انجام شود.

 

به طور مثال مایکروسافت در یک آسانسور هوشمند دارد که می‌تواند پیش از اینکه شما به آن بگویید به کدام طبقه می‌خواهید بروید را پیش بینی کند، این آسانسور این کار را توسط آنالیز کردن صحبت‌های شما با همکاران خودتان و بر طبق عادت‌های شما انجام خواهد داد. حال تصور کنید که از این آسانسور بپرسید چرا این این شخص می‌خواهد به این طبقه مشخص برود، اکنون این آسانسور می‌تواند به شما پاسخ این سوال را بدهد.

 

 

شاید مایکروسافت بتواند از این نوع تجزیه و تحلیل برای دستیار صوتی ویندزوموبایل خودش یعنی Cortanaاستفاده کند، اما هنوز مشخص نیست که پردازنده‌های موبایلی بتوانند این قابلیت را داشته باشند که این تجزیه و تحلیل سخت را انجام دهند.

 

منبع: phonearena

 





ارسال توسط مهدی مهرنوش

می‌دانستیم که هوآوی به دنبال معرفی نسل دوم گوشی فوق باریک خود یعنی P6 است.

 

به گزارش جی اس ام هوآوی تقریبا بی سر و صدا در حال معرفی نسل دوم با نام P6 S  است. این گوشی 0.3 میلیمتر ضخیم تر شده، اما هنوز با ضخامت 6.5 میلیمتر یک گوشی بسیار نازک به حساب می‌آید. ظرفیت باتری نیز همان 2000 میلی آمپر ثابت مانده است.

 

پردازنده تغییرات بسیار جزئی داشته و در P6 S سرعت آن از 1.5 گیگاهرتز به 1.6 گیگاهرتز تغییر پیدا کرده است. هنوز مشخص نیست که این پردازنده ساخت هوآوی باشد یا از پردازنده شرکت دیگری استفاده شده است، اما چیزی که مشخص است پشتیبانی از LTE در آن وجود ندارد.

 

از دیگر مشخصات می‌توان به صفحه نمایش 4.7 اینچی با کیفیت HD، رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی، دوربین 8 مگاپیکسلی و دوربین دوم با کیفیت 5 مگاپیکسل اشاره کرد.

 

اندروید این گوشی نسخه 4.2 است که با ورژن 2 رابط کاربری هوآوی یعنی Emotion UI تزئین شده است. این گوشی در حال حاضر در Vmall که فروشگاه اینترنتی هوآوی است تنها برای چین به فروش می‌رسد.

 

برای دیدن عکس ها به ادامه مزلب بروید



ادامه مطلب...

ارسال توسط مهدی مهرنوش

بر اساس منابع رسانه‌های کره‌ای، پرچمداربعدی ال‌جی با نام G3  زودتر از آنچه که انتظارش را داشتیم در هفدهم ماه می سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

 

به گزارش جی اس ام، آخرین اخبار از کره نشان دهنده مشخصات مهم LG G3  است که دربردارنده صفحه نمایش QHD نیز می‌شود. این صفحه نمایش با رزولوشن 1440x2560 حدود چهار بار ازنوع 720p با کیفیت تر است. چیزی که در مانیتور‌های بزرگ می‌توانید ببینید. به نظر می‌رسد که LG تمام توان خود را به کار گرفته تا به نسبت 1080p  از صفحه نمایش 5.2  اینچی در G2 به 5.5 اینچی در G3  با چنین رزولوشن برسد.

 

جالب توجه است که انتشار ماه می بازه رونمایی اسمارتفون‌های ال‌جی را کوتاه‌تر می‌کند. البته این ممکن است تا حد زیادی نیز به انتشار S5 از طرف سامسونگ مربوط باشد که بر اساس شایعات گفته شده از صفحه نمایش QHD استفاده می‌کند. به هر حال تمام این مسائل در ماه‌های خرداد و تیر روشن خواهد شد. تا آن زمان باید تا MWC صبر کنیم و شاهد تمامی قابلیت‌های G3  در مراسم رونمایی آن باشیم.

 

 

منبع: androidauthority

 





ارسال توسط مهدی مهرنوش

چینی‌ها یک سیستم عامل موبایل مورد عنایت دولت ارائه کردند. سیستم عامل چین یا COS پلیتفرمی بر اساس لینوکس دارد و توسط آکادمی علوم چین در همکاری با تکنولوژی شبکه لیانتونگ و یک کمپانی با محوریت در شانگهای طراحی می‌شود.

 

به گزارش جی اس ام، این سیستم عامل اپن سورس، در پی شکستن مدل وابسطه به صاحب انحصار غول‌هایی نظیر اپل و گوگل در بازار چین معرفی شده است.

 

بر اساس اطلاعات آکادمی علوم چین، سیستم عامل بیگانه مسائل و مشکلات بسیاری را به بار می‌آورد.

 

COS به شکلی کاملا مستقل بر پایه امنیتی هسته لینوکس با محیط اجرای چند زمانه و مولتی تسکینگ طراحی شده است.این پلتفرم می‌تواند با رابطی کاربر پسند برای دستگاه‌هایی نظیر اسمارتفون، تبلت، کامپیوتر‌های شخصی، پایانه‌های دستی هوشمند و حتی ست تاپ باکس نیز به کار برود.

 

بر اساس توضیحات چن فی لی – معاون مدیر کل شبکه لیانتونگ، نزدیک سه ماه است که China mobile و  China telecom این سیستم عامل را در مرحله تست قرار داده‌اند.

 

فی لی همچنین اضافه کرد که در حال حاضر چهار گوشی بازار چین این سیستم عامل را اجرا می‌کند اما به نام آنها اشاره نکرد.

 

بر اساس برخی منابع،HTC  یکی از کمپانی‌هایی است که که ممکن است از COS پشتیبانی کند که می‌تواند شایعاتی را که در ماه آگوست شنیدیم را تایید کند.

 

معاون مدیرکل لیانتونگ همچنین گفت که هدف اجرای این پلتفرم، رسیدن به جایگاه یکی از پر کاربرد‌ترین سیستم عامل‌ها در چین است.

 

COS قابلیت پشتیبانی از Java  و HTML5 را خواهد داشت و در حال حاضر با 100.000 برنامه متفاوت هماهنگی لازم را دارد. این به آن معنی است که اپ استور بزرگی نیز برای این امر در حال توسعه یافتن است.

 

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...

ارسال توسط مهدی مهرنوش

به تازگی،بعد از از طراحی و تولید گوشی‌های 5C و 5S یک  تئوری جدید به وجود آمد، در مرکز اصلی طراحی اپل ایده‌ای جدید پایه‌گذاری شد که آلومینیوم آشنا جای خود را به پلاستیک ضخیم‌تری داد.

 

بعد از گذشت حدود دو ماه از فروش جهانی از هر دو مدل نشان داده شد که ارقام در حد راضی کننده‌ای این تئوری را تایید می‌کنند. البته این مساله از قبل نیز دور از ذهن نبود که آیفون 5C به نسبت 4S فروش کمتری داشته باشد،در حالی که 5S فروش کلی پرچمدار سال گذشته را با صعود 10 درصد پشت سر گذاشت که جای تقدیر دارد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تولید گوشی 5C باعث شده تا کاربران به سمت گوشی‌های گران‌تر با متریال شکیل تر کشیده شده‌اند؟هرچند که این گرایش به سمت دیگر گوشی پرچمدار همین شرکت بوده باشد؟

 

بر اساس مطالعات مرکز اطلاعات مشتریان، بازه بین ماه اکتبر و دسامبر در فروش آمریکا نشان می‌دهد که5S فروش 59 درصدی داشته که در مقایسه با مدل آیفون 5 به میزان 9 درصد افزایش فروش داشته است.

 

5C نیز به نسبت همتای خود در سال گذشته که آیفون  4S به شمار می‌رود 27 درصد فروش داشته که به نسبت رقم 32 درصدی سال گذشته بسیار دراماتیک است.

 

 

همچنین ما گزارش‌هایی از کاهش تولید 5C داریم که بر فروش کم این مدل نیز تاثیر خواهد گذاشت. اما به نظر نمی‌رسد که برادر 64 بیتی این مدل مشکل چندانی داشته باشد.

 

هرچند که فروش مدل 5C ارز فروش مدل میانه 5 کمتر بوده اما با تمام این شواهد باز هم نمی‌توانیم بگوییم که نظر جانی آیو در مورد تولید چنین مدلی اشتباه بوده و یا اینکه این پروژه با شکست روبه رو شده است.اما حقیقت این است که ارقام و آمار‌ها دروغ نمی‌گویند.

 

منبع: GSMArena

 





تاريخ : شنبه 28 دی 1392برچسب:آیفون 5c, 5s,ایفون,appel,GSMArena,,
ارسال توسط مهدی مهرنوش

سال گذشته هوآوی اولین نسل از تبلت‌های MediaPad 7 Youth را معرفی و آن را ارائه کرد.

 

به گزارش جی اس ام، اکنون این کمپانی نسل دوم تبلت‌های Youth را معرفی کرده است. این تبلت بدنه فلزی دارد که صفحه نمایش 7 اینچی آن را دربرگرفته است. این صفحه نمایش کیفیت 1024×600 پیکسل دارد.

 

در زیر این بدنه آلومینیومی طلایی، پردازنده‌ اسنپدراگون 200 ساخت کوآلکام قرار دارد. این پردازنده 4 هسته‌ای است و سرعتی برابر 1.2 گیگاهرتز دارد. رم تبلت 1 گیگابایت و حافظه داخلی نیز 4 گیگابایت است. امکان اضافه کردن حافظه به لطف پشتیبانی از کارت حافظه خارجی وجود دارد.

 

باتری تبلت ظرفیت 4100 میلی آمپری دارد که با کمک سیستم Dynamic Power Management هوآوی، عمر باتری به طرز چشمگیری اضافه خواهد شد.

 

دوربین اصلی تبلت کیفیت 3 مگاپیکسلی داشته و دوربین دوم که در جلوی آن قرار گرفته کیفیت VGA دارد. سیستم عاملی که توسط هوآوی بر روی این تبلت استفاده خواهد شد اندروید 4.3 آب‌نبات ژله‌ای است که با رابط کاربری Emotion UI 1.6 هوآوی تزئین شده است.

 

قیمت این دستگاه هنوز اعلام نشده است اما به نظر می‌آید که هوآوی با معرفی این تبلت می‌خواهد تبلت گلکسی تب 3 لایت سامسونگ را هدف بگیرد.

 

برای دیدن عکس های بیشتر به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...

ارسال توسط مهدی مهرنوش

شما هم مانند ما تصور می‌کنید که گوگل گلس یک وسیله بسیار خاص است و می‌تواند آرزوی بسیاری از افراد که در فیلم‌های تخیلی این نوع وسیله را می‌دیدند را برطرف کند؟ اما اجازه دهید یک خبر حیرت انگیزتر به شما بدهیم.

 

به گزارش جی اس ام، گوگل در حال آزمایش یک لنز تماسی هوشمند است که می‌تواند میزان قند در اشک چشم را برای کمک به بیماران دیابتی بسنجد. این محصول از دپارتمان Google X بیرون خواهد آمد، نمونه‌های اولیه می‌تواند در هر ثانیه یک بار اطلاعات را جمع آوری کنند.

 

گوگل همچنین در حال مذاکره با سازمان غذا و دارو آمریکا است تا زمینه‌های مقرراتی و قانونی این لنز را مشخص کند.

 

 

دلیل نیاز به این پروژه چیست؟ گوگل اشاره به مقاله‌ای از طرف سازمان مبارزه با دیابت دارد که در آن گفته شده دنیا در برابر بیماری دیابت ناتوان شده است و به همین دلیل استفاده از این پروژه و به ثمر رسیدن آن ضروری است.

 

برایان اوتیس و بابک پرویز به عنوان موسسان این پروژه امیدوارند که این لنزهای تماسی هوشمند بتواند به عنوان مسکنی در کاهش فشار بر روی مدیریت دیابت در بیماران قندی عمل کند. از توضیحاتی که این دو موسس داده‌اند مشخص است که این پروژه چیزی شبیه به گوگل گلس نیست، به این معنی که شما نمی‌توانید با آن به مرور اینترنت بپردازید و یا اینکه عکس بگیرید. در عوض اگر این پروژه به ثمر بنشیند می‌تواند جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهد.

 

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای تست گلوکز خون وجود دارد که متاسفانه تمام آن‌ها نیاز به گرفته شدن خون از بیماران دارند که بتوانند میزان گلوکز را مشخص کنند، اما گوگل می‌خواهد با استفاده از اشک بدون هیچ درد و فشاری بر بیمار، میزان گلوکز خون بیمار را مشخص کند.

 

 

لنز تماسی هوشمند گوگل به وسایل الکترونیکی کوچکی مجهز است که در آن جای گرفته‌اند و یک آنتن در آن نیز تعبیه شده که از موی انسان هم نازک تر است. همچنین گفته شده که می‌خواهند در این لنز یکLED هشدار دهنده جای دهند که وقتی سطح قند از یک مقدار بالاتر برود این چراغ هشدار بدهد.

 

جالب است که بدانید در این گزارشات آمده که در سال 2011 مایکروسافت قصد داشته که از لنزهای تماسی برای کمک به بیماران دیابتی استفاده کند.

 

منبع: The Next Web





ارسال توسط مهدی مهرنوش

پژوهشگران Display Search  پیش بینی 2014 خود را با عنوان مهمترین رویداد‌های سال 2014 میلادی و اپل 6 به عنوان اهم این رویداد‌ها اعلام کردند.

 

بر اساس این گزارش آیفون 6 در دو نوع با دو سایز صفحه نمایش متفاوت عرضه خواهد شد. نوع اول آن با ابعاد 4.7 اینچ و رزولوشن 900x1600 با تراکم پیکسلی 386ppi  ساخته خواهد شد. نوع دوم نیز با ابعاد 5.5 اینچ و رزولوشن 1080x1920 با تراکم پیکسلی 401ppi تولید خواهد شد که رقم بسیار چشم نوازی است.در حال حاضر آخرین مدل گوشی اپل موسوم به 5S رزولوشنی برابر با 640x1136  و تراکم پیکسلی 326ppiدارد که می‌توان گفت نسل بعدی آیفون انقلابی در کلاس خود به شمار می‌رود.

 

DisplaySearch  معتقد است که آیفون 6 با صفحه نمایش LTPSLCD (low-temperature polysilicon LCD) یا پلی سیلیکون دمای پایین تولید می‌شود که تکنولوژی مشابه به کار رفته در آیفون 5S است.

 

این ارقام با سایر نتایج گرفته شده از گوشی‌های رده بالای باز در سال 2014 با پنل‌های 5.7 و 6.2 اینچی از بین پلتفرم ویندوز و اندروید مقایسه شده که در بهترین حالت با رزولوشن 1440x2560 و تراکم پیکسلی تحسین برانگیز 474ppi و 515ppi ثبت شده‌اند. هر دو صفحه نمایش ممکن است به شکل LTPS LCDساخته شده باشند.

 

بر اساس تحقیقات DisplaySearch  ساعت iWatch با اولین صفحه نمایش AMOELD اپل تجهیزمی‌شود. این واحد ساعت جدید اپل را با یک صفحه نمایش 1.3 اینچی یا 1.6 اینچی از نوع صفحه نمایش قابل انعطافAMOLED پیش بینی کرده است که چندان هم دور از انتظار نیست. در سایز کوچکتر تراکم پیکسلی 348 و در سایز بزرگتر به 278ppi کاهش یافته است.

 

گمانه‌زنی‌ها از تبلت iPad Pro  نیز خبر می‌دهند که بر اساس نظر DisplaySearch  با صفحه نمایش2732x2047 و تراکم پیکسلی 265ppi تولید خواهد شد.

 

چندی پیش ما با این شایعه در حوزه موبایل روبه‌رو شدیم که فبلت آیفون 5.7 اینچی در ماه می سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.البته این به آن معنی است که این فبلت خطی کاملا جدا از آیفون 6 دارد که انتظار می‌رود در ماه سپتامبر سال جاری میلادی عرضه شود.بر اساس شایعات دستگاه یاد شده از صفحه نمایش 4.7 اینچی استفاده می‌کند.

 

 

منبع: phonearena





ارسال توسط مهدی مهرنوش

ال جی در نمایشگاه CES 2014  به شکل رسمی اولین دستگاه قابل پوشش تناسب اندام خود را با نام LG Lifeband Touch  معرفی کرد.

 

در نگاه اول این دستگاه شباهت بسیار زیادی به سایر دستگاه‌های تناسب اندام در بازار دارد اما در واقع قابلیت‌های مازاد در این مدل باعث شده تا Lifeband هوشمند تر از سایر رقیبان خود ظاهر شود.

 

لایف‌بند با ایجاد بستر ارتباطی بین دستگاه و سیستم عامل اندروید و حتی iOS به واسطه بلوتوث به همراه هماهنگی با محدوده وسیعی از برنامه‌های تناسب اندام مانند RunKeeper و  MyFitnessPal وسیله ایده‌آلی به شمار می‌رود.

 

 

به ادامه مطلب بروید 



ادامه مطلب...

ارسال توسط مهدی مهرنوش

با توجه به پیش بینی‌های گارتنر (از طریق TechCrunch) اگر این روزها درآمدزایی از طریق اپلیکیشن‌ها برای توسعه دهندگان کار دشواری است، وضعیت از این هم سخت‌تر خواهد شد.

 

به گزارش جی اس ام، با نگاهی بر یک بازه زمانی تا سال 2018، گارتنر پیش بینی کرده که از هر 10.000 هزار اپلیکیشن تنها 1 اپلیکیشن توسط تولیدکنندگان آن‌ها از لحاظ مالی موفق تلقی خواهد شد.

 

به گفته Ken Dulaney نایب رئیس و تحلیلگر برجسته گارتنر، تعداد زیاد اپلیکیشن‌های گوشی‌های موبایل می‌تواند یکی از مهمترین دلایل این امر باشد که گوشی‌های موبایل یک جریان درآمدزایی جدید است که ثروت زیادی را به همراه خواهد آورد، اما در حال حاضر تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از اپلیکیشن‌ها در مرحله سوددهی نیستند.

 

در حالی که این مسئله لزوما برای برندهای بزرگ بد نیست، که به گفته گارتنر از طریق ارائه اپلیکیشن‌های مختلف قصد ایجاد شناخت از نام تجاری خود و دادن آگاهی درباره محصولات جدید را دارند. تولید کنندگان کوچک باید زمان کمتری را پشت سربگذارند تا برنامه آن‌ها مورد توجه واقع شود، در حالی که مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای به تبلیغات و توصیه‌ها توجه می‌کنند تا در نهایت انتخاب خود را داشته باشند.

 

 

گارتنر پیش بینی می‌کند تا سال 2017، 94.5 درصد برنامه‌ها به صورت کاملا رایگان و یا بخشی از آن‌ها رایگان خواهد بود، که نشان می‌دهد تبلیغات و خریدهای دورن برنامه‌ای اصل‌ترین منبع درآمد زایی خواهند بود. این شرکت همچنین انتظار داردکه برنامه‌های مبتنی بر HTML از محبوبیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

 

منبع: 9to5mac





تاريخ : چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:9to5mac,HTML,اخبار گوشی,اپلیکیشن,سال 2018,TechCrunch,
ارسال توسط مهدی مهرنوش

برای اپراتوری مانند همراه اول یکی از واجبات داشتن یک وبسایت بروز و قدرتمند است تا بتواند پاسخگوی نیازهای کاربران باشد.

 

مدت زیادی بود که همراه اول از یک قالب تکراری برای وبسایت خود استفاده می‌کرد، اما در نهایت به تازگی و طی دو روز گذشته این شرکت قالب سایت خود را به طور کامل تغییر داده است. با این طراحی جدید جستجو و استفاده از ابزارهای مختلف بسیار راحت‌تر از قبل شده و کاربر با صرف وقت کمتری می‌تواند محتوای مورد نظر خود را پیدا کند.

 

شما می‌توانید از آدرس www.mci.ir به پایگاه همراه اول دسترسی داشته باشید.

 

 

 

 





ارسال توسط مهدی مهرنوش

در حالی که تمام توجهات به گوشی‌های Xperia Z1 و Xperia Z1 Compact است، امروز سونی گوشی‌های میان رده خود را بروز کرد.

 

به گزارش جی اس ام امروز سونی یک فبلت میان ره با صفحه نمایش 6 اینچی به نام T2 Ultra و یک گوشی ارزان قیمت به نام E1 را معرفی کرد. مشخصات این دو محصول جدید سونی به همراه عکس‌های آن‌ها را در ادامه مشاهده کنید.

 

Xperia T2 Ultra
 

صفحه نمایش 6 اینچی با کیفیت 1280×720 پیکسل و مجهز به تکنولوژی‌های TRILUMINOS، موتور براویای 2

دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS و دوربین دوم 1.1 مگاپیکسلی با سنسور Exmor R

پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون با سرعت 1.4 گیگاهرتز

رم 1 گیگابایتی

حافظه داخلی 8 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی

باتری 3000 میلی آمپری و ویژگی STAMINA

این فبلت در دو نسخه تک و دو سیم کارته در رنگ‌های سفید، مشکی و صورتی معرفی شده است.

 

 

برای دیدن گوشی های بیشتر به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...

ارسال توسط مهدی مهرنوش

پدران پلاستیکی فرزندان آهنین

اگر گریزی کوتاه به ماه اگوست سال پیش بزنیم یاد شایعات متعدد مربوط به نسل بعدی پرچمدار Galaxy S می‌افتیم. به تازگی این شایعات شدت بیشتری گرفته و ما شاهد گزارش‌های بیشتری در راستای تصریح این مساله هستیم که پرچمدار جدید با بدنه‌ای پلاستیکی- فلزی و فلزی طراحی شده است. ضمن اینکه طراحی جدید به صورت کاملا مستطیل با گوشه‌های نود درجه و خشن به همراه بهره گیری از صفحه نمایشی با رزولوشن 2560x1440 خواهد بود.

 

بررسی و تحلیل اکثریت شایعاتی که تا به حال و به تازگی در مورد Galaxy S5 پخش شده نشان می‌دهد که این مدل جدید با دو نوع جنس تولید خواهد شد که نوید پیشرفت چشمگیری در زمینه ضربه پذیری و استحکام و همچنین ظاهر شیکتری برای قیمت بالای این سری گوشی‌ها را به کاربران می‌دهد.

 

البته همچنان مشخص نیست که آیا مدل فلزی با عنوان رمز دیگری مانند نام پیشنهادی Galaxy F نام گذاری خواهد شد یا خیر.

 

Galaxy S5 (Plastic)

 

 

به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...

ارسال توسط مهدی مهرنوش

اگر نگاهی به گذشته به روز تحلیلگران سامسونگ بیاندازیم، به یاد می‌آوریم که سامسونگ در در پشت درب‌های بسته صفحه نمایشی تاشو را رونمایی کرد.

 

به گزارش جی اس ام گزارشی از ETNews ادعا می‌کند که سامسونگ در نمایشگاه CES نیز همین کار را کرده است. بر اساس گزارشات سامسونگ یک صفحه نمایش AMOLED به اندازه 5.68 اینچ تاشو، ساخته شده از یک لایه نازک پلاستیمی پلی آمید که امکان تاشو بودن را به آن می‌دهد را نمایش داده است. تکنولوژی این صفحه نمایش به گونه‌ای است که مانع از کم شدن هر گونه کیفیت در نقطه تا شده می‌شود.

 

صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر از ITO (فیلم ایندیوم قلع اکسید) استفاده می‌کنند که عملکرد ضعیف تر و قابلیت خم شدن بسیار پایین تری دارند.

 

مدل 5.68 نیز برای اولین بار از پنل لمسی با تکنولوژی فلزی استفاده کرده است که امکان استفاده از قابلیت شناخت قلم بدون نیاز به تراشه اختصاصی را می‌دهد و در نهایت موجب کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد.

 

 

بنابر گزارشات این صفحه نمایش تاشو باعث شگفتگی همگان شده است، از آنجا که ظاهرا پیشرفته تر از چیزی است که برای حال حاضر فکرش را می‌کردند. اگرچه تا قبل از سال 2015 استفاده از این صفحه نمایش لمسی را در دستگاه‌های حقیقی نخواهیم دید.

 

منبع: sammobile





ارسال توسط مهدی مهرنوش

سایت ردیابی واردات و صادرات Zauba موفق شد درباره یکی دیگر از گوشی‌های سامسونگ به جهانیان اطلاع رسانی کند.

 

به گزارش جی اس ام گوشی GT-19405 با صفحه نمایش 5.5 اینچی به تازگی برای تست و ارزیابی به هندوستان برده شده است. شماره مدل نشان می‌دهد که این دستگاه را می‌توان بین گلکسی اس 3 و گلکسی اس 4 قرار داد، هر چند اندازه صفحه نمایش که اشاره کردیم بزرگتر از هر دوی گوشی‌ها است همه چیز را پیچیده تر می‌کند.

 

مسئله عجیب دیگر شماره مدل این گوشی است که علی رغم تمام دستگاه‌های جدید سامسونگ که دارای کد SM هستند این دستگاه دارای کد GT است، اگرچه صفحه نمایش 5.5 اینچی و ارزش قیمتی برابرNote Neo این احتمال را به وجود می‌آورد که سامسونگ در حال آزمایش Galaxy Note Neo با شماره مدل‌های مختلف است.

 


در آینده نزدیک به طور حتم اطلاعات بیشتری در مورد GT-19405 در دسترس خواهد بود، همانند اطلاعات تمام گوشی‌های دیگر که توسط Zauba به بیرون درز کرده بود. اما تا آن زمان می‌توان بر اساس شایعات و حدس و گمان‌ها تا حدود بسیار زیادی از مشخصات این گوشی (البته اگر به بازار راه پیدا کند) مطلع شد.

 

منبع: Sam Mobile





ارسال توسط مهدی مهرنوش

شایعه شده که مدل نورمندی نوکیا که یک دستگاه با پلتفرم اندرویدی است به صورت غیر رسمی در دنیای آنلاین پخش شده که به این معنی است که حتما مسایلی حقیقی در پشت این موضوع وجود دارد.

 

به گزارش جی اس ام، در حالی که نوکیا هنوز اعلام نکرده که به چه صورت و یا چه وقت قصد انتشار این مدل را دارد ولی evaleaks با اکانت اسپانیایی خود طرح نزدیک به نورمندی را منتشر کرده است.

 

 

از آنجایی که می‌توانید در تصاویر ببینید، انتظار می‌رود که نورمندی در رنگ‌های متنوع تولید شود و می‌تواند تاثیر مناسبی در بازار داشته باشد و پس از آن مهمترین نکته این خبر آن است که تا به حال تصویری از رابط کاربری این گوشی در دست نداشتیم.

 

اگر می‌خواهیم دقیق تر به این رابط کاربری نگاه کنیم متوجه می‌شوید که چیدمان و جایگیری برنامه‌ها به شکل ملموسی به ویندوز موبایل نزدیک است همچنین برنامه‌ها و بازی‌های رایجی روی گوشی به شکل پیش فرض نسب شده و شواهد امر نشان می‌دهد که این مدل به شکل دو سیم کارته طراحی شده است.

 

نا گفته نماند که نوکیا هنوز نورمندی را معرفی نکرده و ما تنها می‌توانیم به انتظار این رویداد بسیار عالی بنشینیم. به طور حتم انتشار گوشی نوکیا با پلتفرم اندروید، هرچند متوسط می‌تواند طوفان مهیبی را برای صنعت موبایل ایجاد کند و در این میان موقعیت بازار شرکت‌هایی مثل سامسونگ که در این دوران جایگاه پادشاهی نوکیا را از آن خود کرده بودند به خطر بیافتد.

 

 

منبع: androidauthority





ارسال توسط مهدی مهرنوش

خیلی‌ها منتظر دریافت نسخه .4.4 اندروید بر روی گوشی‌های سامسونگ خودشان هستند، در این میان کاربران Galaxy S4 و Galaxy Note 3 از همه انتظار بیشتری را دارند.

 

به گزارش جی اس ام، به نظر می‌رسد که سامسونگ به طور غافلگیر کننده ای ارائه آپدیت اندروید 4.2.2 را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت آغاز کرده است و ظاهرا آپدیت در لهستان از طریق Kies برای گلکسی نوت 3 با پردازنده اسنپدراگون (نوع 4 هسته ای) آغاز شده است و در حالی که ما هنوز هیچ تاییدیه ای در این رابطه دریافت نکرده ایم، باید منتظر باشیم تا این آپدیت راه خود را به دستگاه‌هایی مختلف باز کند.

 

شماره ساحت این آپدیت N9005XXUENA6 همانند نرم افزاری که در آخر هفته به بیرون درز کرده است، بنابراین به نظر می‌رسد که سامسونگ آن را به اندازه کافی برای رسمی تلقی کردن مناسب می‌داند. مثل همیشه چند روز یا چند هفته زمان خواهد برد تا آپدیت در همه مناطق به دست کاربران برسد. در حال حاضر در صورتی که در لهستان هستید و نمی‌خواهید بیشتر از این منتظر بمانید، می‌توانید آپدیت را از طریق Kies چک کنید.

 

تغییرات این نسخه مانند نسخه 4.4.2 است که برای گلکسی اس 4 ارائه شده بود. در قسمت رابط کاربری تغییر کمی را می‌بینیم. صفحه قفل گوشی سریع‌تر باز خواهد شد و در هنگامی که به موزیکی گوش می‌کنید کاور آن موزیک به صورت کامل بر روی صفحه قفل نمایش داده می‌شود. به علاوه آیکون دوربین در صفحه قفل در قسمت گوشه سمت راست و پایین صفحه نمایش قرار گرفته است.

 

 

 

برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...

ارسال توسط مهدی مهرنوش

0شایعاتی در مورد گوشی مرموز LG D830  که رتبه بالایی در سایت تست بنچمارک HTML5 به دست آورده بود در دنیای موبایل پخش شد، در کنار اینکه این نتایج به ما نشان می‌دهند این گوشی قدرت زیادی دارد متوجه می‌شویم که این گوشی صفحات HTML5  را پشتیبانی می‌کند، از نتایج تست همچنین متوجه می‌شویم که از سیستم عامل اندروید نسخه 4.4 استفاده می‌کند.

 

در اولین نمایش این گوشی هم اطلاعات به دست آمده نشان داد که مدل مورد نظر از صفحه نمایشی با رزولوشن 1080x1920  فول اچ دی استفاده می‌کند.

 

به گزارش جی اس ام حالا یکی دیگر از کاربران، پروفایلی را منتشر کرده که این مدل دارای دوربین 13 مگاپیکسلی با قابلیت نمایش 2160p است.در اصل این مقدار برابر با 4K است. این در حالی است که امکان پشتیبانی از 120fps نیز وجود دارد که همان تصویر آهسته مانند آیفون 5s است.

 

همانطور که اشاره کردیم این مدل با رقمی بسیار نزدیک به nexus 5 (LG D820/821) و G2(LG D802) نامیده شده و انتظار می‌رود که پرچمدار بعدی کمپانی با نام اصلی LG G3  باشد.

 

 

منبع: phonearena

 





ارسال توسط مهدی مهرنوش

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد ندارد از Galaxy S5 بهترین و مهم‌ترین محصول خود در کنگره جهانی موبایل MWC در بارسلونا پرده برداری کند اما در عوض این محصول در مراسمی که به طور کامل به Galaxy S5 احتصاصا داده شده، در اواسط ماه مارس در لندن پرده برداری خواهد شد. فلاویو یک روزنامه نگار ایتالیایی ادعا می‌کند که یک منبع قابل اعتماد این رویداد جهانی را تایید کرده است.

 

در واقع باید اشاره کرد که سامسونگ هرگز Galaxy S5 را در کنگره جهانی موبایل رونمایی نخواهد کرد، چرا که این اسطوره کره‌ای بعد از Galaxy S II هیچ یک از محصولات مهم و شاخص خود را در MWC رونمایی نکرده است. دلیلی که برای این موضوع وجود دارد بسیار ساده است؛ گوشی‌های گلسی سری اس محبوب‌تر از آن هستند که در MWC رونمایی شوند، همچنین سامسونگ نمی‌خواهد فضای خبری موجود را با محصولات دیگر به اشتراک بگذارد و از این امر نباید غافل شد که سامسونگ بودجه لازم برای برگزاری همایش و رویداد اختصاصی خود را دارد، پس چرا که نه؟

 

در هر صورت در حال حاضر این خبر تنها در حد حرف و شایعه است و هیچ چیز هنوز تایید نشده است.

 

 

منبع: Sam Mobile

 





ارسال توسط مهدی مهرنوش

با شنیدن این خبر که گلکسی تب پرو 10.1 اینچی، مجهز به صفحه نمایش با چیدمان پیکسلی PenTileاست کمی نا امید شدیم چرا که با وجود داشتن وضوح تصویر 1600×2560 آنقدر که باید واضح و شفاف نیست. اما اکنون برای شما خبری نامید کننده تر داریم.

 

به گزارش جی اس ام علت این نا امیدی بیشتر این است که گلکسی تب پرو 12.2 و گلکسی نوت پرو 12.2 اینچی نیز دارای صفحه نمایش PenTile هستند بنابراین دلسردی و ناامیدی بیشتری برای دوستداران سامسونگ به وجود آمده است.

 

در کمال ناباوری سامسونگ از چیدمان پیکسلی استاندارد RGB تنها در گلکسی تب پرو 8.4 اینچی استفاده کرده است. تبلتی که به دلیل اندازه کوچک‌تر صفحه نمایش و وضوح تصویر بالا اثرات بافت Pen  را پنهان خواهد کرد و به همین دلیل کمتر از تبلت های دیگر به RGB نیاز دارد.

 

 

منبع: Sam Mobile





ارسال توسط مهدی مهرنوش

گوشی‌های سامسونگ با ارائه جسچر‌هایی که شامل smart stay  و smart pause می‌شود در زمینه جسچر‌ها بسیار مطرح اند و این موضوع فکر این مساله را به کاربر منتقل می‌کند که ممکن است Galaxy s5 با جسچر‌های پیشرفته تری در زمینه تجهیزات کنترلی طراحی شود، اکنون بر اساس طرح ابداعی یک برنامه جدید از سامسونگ، این موضوع به حقیقت نزدیک تر شده است.

 

به گزارش جی اس ام، این طرح جدید بر اساس چرخش‌های سر طراحی شده و به شکل مثال با چرخش سر به سمت چپ آخرین صفحه وبی که باز کرده‌اید، نمایش داده خواهد می‌شود.

 

ردیابی حرکات سر در این حالت به وسیله دوربین دوم انجام می‌شود و با دیده‌بانی تغییرات فیزیکی کاربر عملیات برنامه‌ریزی شده را انجام می‌دهد.

 

انتشار این ایده تنها دو روز عمر دارد اما تقریبا سال پیش در همین روز‌ها طرح اولیه آن معرفی شد. با تکیه بر این موارد می‌توان گفت که Galaxy s5 با جسچر‌های پیشرفته‌ای طراحی شده و می‌تواند یکی از مهمترین تولیدات سامسونگ در مسیر هرچه هوشمندتر شدن گو‌شی‌ها باشد.

 

 

 

منبع: sammobile





ارسال توسط مهدی مهرنوش

بر اساس آخرین آمار ارائه شده اندروید در ماه دسامبر، همان طور که انتظار می‌رفت سه نسخه آب نبات ژله ای روی هم رفته در صدر جدول قرار دارند. 59.1 درصد استفاده دستگاه های اندروید در طول ماه از اندروید 4.1 ، اندروید 4.2 و اندروید 4.3 بوده است که از امتیاز 54.5 درصد آب نبات ژله ای در ماه گذشته نیز بالاتر است. به طور دقیق‌تر، در ماه دسامبر اندروید 4.1، 35.9 در صد از دستگاه های طراحی شده توسط سیستم عامل گوگل را تحت سلطه خود دارد که 4.1 با این آمار تمام ساخته های اندروید را نیز پشت سر می‌گذارد. 15.4 درصد دستگاه های اندروید از اندروید 4.2 و 7.8 درصد نیز از اندروید 4.3 استفاده می‌کنند.

 

در صد دستگاه های اندرویدی که از نسخه نان زنجبیلی استفاده می‌کنند. با 3 درصد کاهش رو به رو است، در حالی که کیت‌کت با افزایش 3 درصدی به 1.4 درصد از دستگاه های اندرویدی رسیده است. همچنین دو نسخه بستنی حصیری، اندروید 4.0.3 و اندروید 4.0.4 روی هم رفته 16.9 درصد از مدل‌های اندروید در ماه گذشته را در برگرفته‌اند.

 

با گذشت زمان خواهیم دید که درصد استفاده از کیت کت در مدل‌های اندروید با سیستم عامل آب‌نبات ژله ای افزایش و استفاده از بستنی حصیری کاهش خواهد یافت. این اطلاعات دستگاه‌هایی اندرویدی را پوشش می هد که در یک دوره 7 روزه تا پایان 8 ژانویه از گوگل پلی استور بازدید کرده‌اند.

 

 

منبع: phonearena





ارسال توسط مهدی مهرنوش

بر اساس آخرین آمار ارائه شده اندروید در ماه دسامبر، همان طور که انتظار می‌رفت سه نسخه آب نبات ژله ای روی هم رفته در صدر جدول قرار دارند. 59.1 درصد استفاده دستگاه های اندروید در طول ماه از اندروید 4.1 ، اندروید 4.2 و اندروید 4.3 بوده است که از امتیاز 54.5 درصد آب نبات ژله ای در ماه گذشته نیز بالاتر است. به طور دقیق‌تر، در ماه دسامبر اندروید 4.1، 35.9 در صد از دستگاه های طراحی شده توسط سیستم عامل گوگل را تحت سلطه خود دارد که 4.1 با این آمار تمام ساخته های اندروید را نیز پشت سر می‌گذارد. 15.4 درصد دستگاه های اندروید از اندروید 4.2 و 7.8 درصد نیز از اندروید 4.3 استفاده می‌کنند.

 

در صد دستگاه های اندرویدی که از نسخه نان زنجبیلی استفاده می‌کنند. با 3 درصد کاهش رو به رو است، در حالی که کیت‌کت با افزایش 3 درصدی به 1.4 درصد از دستگاه های اندرویدی رسیده است. همچنین دو نسخه بستنی حصیری، اندروید 4.0.3 و اندروید 4.0.4 روی هم رفته 16.9 درصد از مدل‌های اندروید در ماه گذشته را در برگرفته‌اند.

 

با گذشت زمان خواهیم دید که درصد استفاده از کیت کت در مدل‌های اندروید با سیستم عامل آب‌نبات ژله ای افزایش و استفاده از بستنی حصیری کاهش خواهد یافت. این اطلاعات دستگاه‌هایی اندرویدی را پوشش می هد که در یک دوره 7 روزه تا پایان 8 ژانویه از گوگل پلی استور بازدید کرده‌اند.

 

 

منبع: phonearena





ارسال توسط مهدی مهرنوش
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد

آرشیو مطالب
بهمن 1392
دی 1392
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی